Nitrix.sk | Kreatin | Doplnky výživy | Cviky | Proteíny | MuscleTech | Scitec | Gaspari | Musclemaker | Optimum Nutrition | Dymatize | BSN | Megabol | Nutrex
 Tričká | Eroticke pomocky a afrodiziaká v top sexshope. Najrýchlejšia sex poradna online. | Váš odkaz tu za 3.6 € » | Doplnky výživy RN doplnky dostupné pre každého | Hardstreet Shop

Tréning vhodný pre začiatočníka

Debata týkajúca sa tréningu a cvikov na jednotlivé svalové partie.

Moderátori: KukoNr, Odin

Tréning vhodný pre začiatočníka

Poslaťod Odin » Pia Aug 28, 2009 9:42 am

Veľa začiatočníkov robí pri prvých krokoch v posilňovni tú chybu, že majú príliš veľké oči. Čo tým myslím? Začínajú cvičiť systémom split a vykonávajú v tréningu príliš veľa cvikov. Rád by som pomohol týmto začiatočníkom s bezpečným a efektívnym spôsobom cvičenie so záťažou.
Začiatočníci majú zvyčajne 2 hlavné výhody: jedna je, že nikdy netrénoval, takže rastú po všetkom, čo práve robia. Druhá je, že rýchlejšie regenerujú ako pokročilí cvičenci. Môžu teda trénovať svalovú partiu viackrát. Niekedy stačí začiatočníkovi deň na zotavenie, zatiaľ čo pokročilci celých 72 hodín.
Pre niekoho, kto nikdy netrénoval odporúčam začať tréningom celého tela. Ak partia regeneruje 24, potom je rozumné cvičiť partiu každý druhý deň. Nesnažte sa hneď svaly precvičiť príliš mnohých sériami az rôznych uhlov.
Teraz teda k tréningovému splitu: trénujte napr. v pondelok, stredu a piatok. Po šiestich týždňoch tento tréning zmeňte.
Vo všetkých týchto tréningoch robte 2 série po 12 opakovaniach (2x12) vo väčšej časti tréningu. Odpočinok medzi sériami majte asi 45 sekúnd. Prečo 12 opakovaní? Vyšší počet opakovaní pripraví vaše svaly na nadchádzajúcu ťažšie tréningy. Ďalšou dôležitou vecou je, že s 12 opakovaniami si vezmete nižšiu váhu, takže nebudete vystavení riziku úrazu. V druhom splitu znížte počet opakovaní na 8 - 10. Zmyslom prvých 6 týždňov je predovšetkým naučiť sa vykonania cvikov.