Motivácia, Strava

Prečo a ako jesť ?

Kazda zena sa boji, ze ked bude vela jest, tak priberie. Ale opak je pravdou. Nie je dolezite, kolko toho zjeme ale to, co zjeme. V ziadnom pripade nehladovat!!!

RANAJKY
Ako prve jedlo dna by mali byt ranajky. Zacat jest az na obed alebo nedajboze, ked prideme z prace, tak to je najvacsia chyba. Telo vtedy robi pravy opak… zacina si robit zasoby, pretoze sa obava o pripadny deficit zivin. Nikde nie je napisane, ze ako nahle vstaneme z postele musime sa naranajkovat. Ranajkovat by sme mali hned, ako pocitime hlad. Nebudem tu pisat, ake hodnoty by mali mat ranajky, ale spomeniem len tolko, ze by mali byt dostatocne vyzivne. Pozor, ak si myslite, ze si date nejake zapekane musli, tak to je dalsia chyba, pretoze je pripravovane na mnozstve prepaleneho oleja a okrem toho ma kopu zbytocnych cukrov. Ak chcete zdrave musli, tak si ho pripravte radsej podla receptu.

DESIATA
Je velmi vhodne, ak do svojho jedalnicka zahrniete mnozstvo ovocia. Kludne aj kilo jablk. Ved ovocie ma sice vela cukrov, ale su to zdrave cukry, su velmi rychlo rozpustne a ukludnuju. Vrelo odporucam na desiatu zjest aj 5-6 jablk, pripadne viac druhov ovocia nakombinovat podla chuti. Ovocie obsahuje okrem vlakniny a vitaminov aj mnoho inych latok, ktore urychluju metabolizmus, precistuju telo a tym vlastne napomahaju pri pripadnom zhadzovani kileciek, upravovaniu postavy a nepochybne aj v boji proti povestnej celulitide.

OBED
A je tu hlave jedlo dna. Malo by sa skladat z polievky a druheho, ale podla vlastnych skusenosti by som doporucila: ked uz obe jedla tak aspon s hodinovym odstupom. Pre zaludok nie je moc vhodne kombinovat mnoho druhov potravin naraz, clovek sa potom po jedle citi dost unaveny. Taktiez nie je na skodu aspon co sa tyka obedoveho jedla prejst na ciastocne delenu stravu. Ja osobne si dam maso ale len so salatom alebo ked mam chut na ryzu tak si dam k nej salat.
Ak si chcete udrzat postavu, bolo by vhodne sa zamysliet nad tym, co jest a co nie. Odporucam vynechat vyprazane jedla, jedla ktore su casovo narocne na pripravu /gulas, segedin,…/, jedla zahustovane mukou /zaprazka a zasmazka/ pretoze tie zatazuju metabolizmus, ked zahustit, tak pouzite postruhany surovy zemiak. Uprednostnite dusene alebo grilovane kuracie maso a ryby. Pri ich priprave usetrite aj kopu casu. Ved take grilovanie masa trva cca 15 min.
O tomto by sa dalo pisat aj hodiny… ale este jedna rada na zaver: po obede nepit aspon 30 minut!!! Ked sa najete, zaludok ma co robit, aby vsetko stravil. Nie vsetky enzymi sa v nom nachadzaju ihned, ale postupne ich telo produkuje podla toho, ake momentalne potrebuje, takze pripadny prijem tekutin po jedle riedi zaludocne stavy, koncentracia enzymov je podstatne nizsia, tym padom aj proces travenia je dlhsi a toto je dovod, preco sa clovek po obede zvykne citit dost unaveny.

OLOVRANT
Odporucam ako na desiatu… bud vela ovocia alebo zeleniny

VECERA
Pripadne famy o tom, ze neskoro vecer sa nema jest su dalsou chybou.
Co je to neskoro??? Ked idem spat o 22:00, tak kedy mam jest naposledy? A ked o polnoci, tak kedy? Jest naposledy o 18:00, ved to by sme boli nielenze hladne ale aj poriadne nervozne. Treba sa najest ale zase nieco lahke. Mnohe z nas cvicia vecer doma pri televizore, takze tu plati zasada, ze hodinu pred cvicenim by sme uz nemali jest a po cviceni by sme si mohli dat uz len jogurt alebo nejake to ovocie pripadne ine lahke jedlo.

Rada na zaver:
Mate chut na kuskok cokolady? Kludne si ju dajte. A co takto celu? No raz za cas preco nie. Pokial okrem spravnej stravy mate dostatocny energeticky vydaj, cize poctivo cvicite minimalne 3-4x do tyzdna aspon po hodinke, tak by to nemal byt ziadny problem.
Ak mate na nieco chut, radsej si to dajte hned, pretoze samu seba neoklamete. Budete jest neustale vsetko mozne, co vam pride pod ruky len nie tu spominanu cokoladu ale nakoniec siahnete aj po nej… a na co to bolo dobre???